Bærekraft

Weleda forpliktelse til de tre grunnpilarene for bærekraft

Tradisjon og innovasjon er begge viktige for Weleda. De er grunnlaget for vår langvarige innsats i forhold til de tre grunnpilarene: miljømessig, sosial og økonomisk bærekraft.
 

Med en forventet økning av verdens befolkning fra sju til ni milliarder innen 2050, stiger behovet for å redusere bruken av naturlige ressurser. Ifølge antroposofiske ideer fra Rudolf Steiner, grunnleggeren av Weleda, må vi gjøre vårt beste for å fremme et godt liv for alle i dag uten å sette fremtidige generasjoners behov på spill.

Her i Weleda søker vi å oppnå dette ved å beskytte og respektere miljøet og dets biologiske mangfold. Dette gjør vi ved å behandle og belønne medarbeidere, partnere og samfunn ordentlig og ved å bygge opp en etisk økonomi som skaper verdier i stedet for å bryte dem ned.

Kunnskapen vi har tilegnet oss ved å drive en fullstendig bærekraftig virksomhet i over 90 år, gjør vårt varemerke og våre produkter unike.

Sosial bærekraft

Weleda har et ansvar for stedene vi arbeider og menneskene vi involverer i fremstillingen av produktene våre.

Les mer

Miljømessig bærekraft

Weledas utøvelse av miljømessig bærekraft, hentet fra tradisjonell antroposofi og videreutviklet med ny forskning.

Les mer

Økonomisk bærekraft

Weledas verdiskapende økonomi utvikles gjennom etiske prinsipper, innovasjon, investering og et sunt økonomisk fundament.

Les mer
Holder håret sunt
Mild, rensende sjampo for glatt, naturlig hår.
Fuktgivende balsam med ekstrakt av økologisk havre til tørt, skadet hår